GJESTEBEHANDLING

Alle som besøker oss, liten eller stor, skal behandles som våre private gjester

Hvordan behandle en gjest
Hvordan behandle en gjest

  • En gjest er en som du gleder deg til skal komme
  • En gjest er en som skal vartes opp
  • En gjest er en du gjør noe ekstra for
  • En gjest skal føle seg velkommen av vertskapet

De seks absolutter

  • Du skal alltid sette barna i fokus
  • Du skal alltid se gjesten, og prøve å få øyekontakt
  • Du skal alltid hilse på gjesten med et smil, nikk, “hei”, o.s.v.
  • Du skal alltid ha det ryddig og rent rundt deg
  • Du skal alltid ha korrekt uniform/kostyme
  • Du skal alltid gi gjesten en avsluttende hilsen, «Ha det fint», «Ha en fin dag i Parken»

Dyreparken skaper nesten hele sitt resultat i sommerferien. Store deler av vår virksomhet er bygget på deg som sesongmedarbeider. Vi som er her hele året bruker vinteren på å legge til rette, planlegge og organisere sesongen. Det er først når du kommer at jobben virkelig begynner. Vi vil hjelpe deg og rettlede deg slik at du kan lykkes best mulig i jobben din. Det er likevel din egen motivasjon og innstilling som avgjør om vi når våre målsettinger.

Derfor har vi noen forventninger til dine holdninger:

  • Tenk alltid som om du er gjesten
  • Når gjesten har et problem – løs det
  • Viljen er viktigere enn evnen
  • Det skal være gøy å jobbe
  • Smil og latter smitter!
  • Det skal være lov å gjøre feil og lære av dem


Om noen spør om veien
Får du spørsmål om veien til en aktivitet, et toalett e.l., har du på forhånd satt deg inn i hvor disse befinner seg. Dersom du likevel er usikker, hjelp gjeste ved å finne frem via appen. Tilby din hjelp dersom noen ser ut til å trenge det. Det er viktig å gjøre seg godt kjent med Dyreparken, Badelandet, Abra Havn og Dyreparken Hotell, Safaricampen og Roligheden.

Funksjonshemmede
Vær behjelpelig med å slippe frem rullestolbrukere og deres ledsagere. Snakk direkte til den som sitter i rullestol og hjelp til så godt du kan.

Vis hensyn
I Dyreparken har vi et Vis-hensyn-armbånd som gis til gjester med spesielle behov. Båndet leveres ut i Gjesteservice og gir gjesten rett til å gå foran køen på flere aktiviteter.

Om klager
Alle har rett til å klage. Noen gjør det med god grunn, andre ikke. Likevel skal alle klager behandles rolig og høflig. La gjesten snakke ferdig, og si aldri gjesten imot.

Dersom gjesten ikke er fornøyd med din hjelp, tilkall din overordnede eller ta kontakt med Gjesteservice 970 59 803 (internt). Dersom gjesten selv ønsker å snakke med Gjesteservice kan de ringe 970 59 804.

Om gjenglemte ting
Finner du verdisaker, skal du ringe Gjesteservice. Hittegods leveres av avtroppende vakt til Gjesteservice, merket med hvor, av hvem og når det ble funnet. Etter to uker blir verdigjenstander levert til politiets hittegodsavdeling. Alt annet blir kastet eller gitt til veldedighet.

Røykfri park
Vi henviser røykere til egne røykesoner. Alle røykesonene er tydelig merket, og informasjon om dette står i kartet. Dette gjelder hele destinasjon Dyreparken.

Ofte stilte spørsmål
Hvor finner jeg minibank?
Det er ikke minibank i Parken lenger, men man kan ta ut penger på de fleste utsalgssteder i Parken.

Hvor kan jeg kjøpe Ibux/Paracet?
Verken førstehjelp eller andre har ikke lov til å gi ut Ibux/Paracet, men gjestene kan selv kjøpe dette på følgende steder:
Dyreparken – Soko og på apotekdelen av Babyhuset
Badelandet – Vannlinja/Ankeret

Lever Julius?
Ja, Julius lever og er fylt 40 år.

Hvordan kan man få billetter til Kaptein Sabeltann-forestillingen på kvelden?
Henvis gjesten til Gjesteservice og billettlukene som har oversikt over ledige billetter. Man kan også kjøpe billetter på dyreparken.no.

Hvor får jeg kjøpt glutenfri mat?
Gorines Pizza, Vaffelstua, Lars på Brygga, Bakeren i Kardemomme by, Woken, Vannlinja (Badelandet) og Ishuset.

Hvor kan vi grille i Parken?
På grunn av sikkerhet og brannfare, er det ikke tillatt å grille i eller i nærheten av Dyreparken, Badelandet og Abra Havn.

INFORMASJON OM OVERNATTING

Dyreparken har fem ulike overnattingstilbud: Abra Havn, Dyreparken Hotell, Dyreparken Safaricamp, Kardemomme by og Roligheden Camping (som ligger i Kristiansand sentrum).
Booking kan gjøres på dyreparken.no, eller ved å ringe 970 59 700 (tast 2). For å nå de ulike resepsjonene ringer man 970 59 700 og taster 3. Dyreparken Hotell fungerer som resepsjon for både hotellet, Safaricampen og Kardemomme by. Abra Havn og Roligheden har egne resepsjoner.
Innsjekk er fra kl. 15.00 og utsjekk er innen kl. 11.00.
Det er gratis parkering for alle som overnatter, men skiltnummer registreres i resepsjonen ved ankomst.
Alle resepsjonene har en liten kiosk hvor det kan kjøpes enkel mat, hygieneprodukter og suvenirer. Det finnes mange butikker på Sørlandssenteret, og nærmeste søndagsåpne butikk er Kiwi Hamresanden (retning Kjevik lufthavn).
Kjæledyr er tillatt på Dyreparken Hotell og Roligheden Camping (med unntak av i utleieenhetene). På de andre overnattingsstedene er det ikke tillatt å ha med kjæledyr.

Ofte stilte spørsmål

Hvor kan jeg kjøpe Ibux/Paracet?

Verken førstehjelp eller andre har ikke lov til å gi ut Ibux/Paracet, men gjestene kan selv kjøpe dette på følgende steder:

Dyreparken – Soko og på apotekdelen av Babyhuset

Badelandet – Vannlinja/Ankeret

Lever Julius?
Ja, Julius lever og er fylt 40 år.

Hvordan kan man få billetter til Kaptein Sabeltann-forestillingen på kvelden?
Henvis gjesten til Gjesteservice og billettlukene som har oversikt over ledige billetter. Man kan også kjøpe billetter på dyreparken.no.

Hvor får jeg kjøpt glutenfri mat?
Gorines Pizza, Drivhuset, Lars på Brygga, Bakeren i Kardemomme by, Woken, Vannlinja (Badelandet) og Ishuset.

Hvor kan vi grille i Parken?
På grunn av sikkerhet og brannfare, er det ikke tillatt å grille i eller i nærheten av Dyreparken, Badelandet og Abra Havn.

INFORMASJON OM OVERNATTING

Dyreparken har seks ulike overnattingstilbud: Abra Havn, Dyreparken Hotell, Dyreparken Safaricamp, Dyreparken Bobilcamp, Kardemomme by og Roligheden Camping (som ligger i Kristiansand sentrum).
Booking kan gjøres på dyreparken.no, eller ved å ringe 970 59 700 (tast 2). For å nå de ulike resepsjonene ringer man 970 59 700 og taster 3. Dyreparken Hotell fungerer som resepsjon for både hotellet, Safaricampen og Kardemomme by. Abra Havn og Roligheden har egne resepsjoner.
Innsjekk er fra kl. 15.00 og utsjekk er innen kl. 11.00.
Det er gratis parkering for alle som overnatter, men skiltnummer registreres i resepsjonen ved ankomst.
Alle resepsjonene har en liten kiosk hvor det kan kjøpes enkel mat, hygieneprodukter og suvenirer. Det finnes mange butikker på Sørlandssenteret, og nærmeste søndagsåpne butikk er Kiwi Hamresanden (retning Kjevik lufthavn).
Kjæledyr er tillatt på Dyreparken Hotell og Roligheden Camping (med unntak av i utleieenhetene). På de andre overnattingsstedene er det ikke tillatt å ha med kjæledyr.